Przejdź do treści

Regulamin sklepu internetowego sandalia.pl

1. Informacje o Sprzedawcy

  • Sprzedawca: SANDALIA – Marta Zarzycka, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą SANDALIA – Marta Zarzycka.
  • Adres siedziby i do korespondencji: Ul. Oświęcimska 50A, 32-625 Skidziń.
  • NIP: 5492141860, REGON: 122549390.
  • Dane kontaktowe: adres e-mail: m_zarzycka@sandalia.pl, tel. +48 600 884 269 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne zgodnie z taryfą operatora).

Witryna internetowa Sandalia.pl jest własnością powyższego Sprzedawcy. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną obuwia (w szczególności sandałów) oraz torebek za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem https://sandalia.pl

2. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Sandalia.pl, w tym składania zamówień, zawierania umów sprzedaży na odległość, prawa i obowiązki Stron oraz procedurę odstąpienia od umowy i reklamacji towaru.
  2. Warunkiem korzystania ze sklepu jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu oraz przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript i cookies, a także aktywnego konta e-mail.
  3. Przeglądanie asortymentu sklepu nie wymaga rejestracji. Klient ma możliwość założenia konta użytkownika lub dokonania zakupu bez rejestracji (jako gość). Szczegóły dotyczące rejestracji konta opisano w §3 poniżej.
  4. Wszystkie ceny produktów podane w sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Cena podana przy każdym produkcie jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów oraz kosztów dostawy, jednak zmiany te nie wpływają na zamówienia złożone przed datą zmiany ceny.
  5. Informacje o produktach zamieszczone na stronie sklepu (w tym opisy, parametry, zdjęcia) stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Wygląd produktów na zdjęciach może nieznacznie różnić się od rzeczywistości (np. odcień koloru) z uwagi na indywidualne ustawienia urządzenia Klienta – nie stanowi to wad produktu.
  6. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby prezentowane na stronie informacje, w tym dostępność i ceny towarów, były aktualne i rzetelne. W przypadku ewentualnego błędu w opisie, cenie lub dostępności produktu, Sprzedawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Klienta o zaistniałej sytuacji. Klient w takiej sytuacji ma prawo do zmiany lub anulowania zamówienia.

3. Rejestracja konta i zasady dokonywania zakupów

  1. Rejestracja konta (opcjonalna): Klient może założyć w sklepie internetowym konto użytkownika. Rejestracja jest dobrowolna i bezpłatna. W tym celu Klient wypełnia formularz rejestracyjny, podając wymagane dane (m.in. imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło). Założenie konta wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu. Po przesłaniu formularza rejestracyjnego Klient otrzyma potwierdzenie rejestracji na podany adres e-mail. Klient zobowiązany jest do zabezpieczenia loginu i hasła przed dostępem osób trzecich oraz do aktualizowania swoich danych w razie ich zmiany.
  2. Zakupy bez rejestracji: Klient ma możliwość złożenia zamówienia bez zakładania konta. W takim przypadku również konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia i akceptacja Regulaminu przy składaniu zamówienia.
  3. Składanie zamówienia:
    • Klient wybiera produkt z oferty sklepu, następnie dodaje go do koszyka. Po skompletowaniu zamówienia Klient przechodzi do formularza zamówienia.
    • W formularzu zamówienia Klient podaje dane niezbędne do realizacji umowy: dane odbiorcy (imię, nazwisko, adres dostawy, e-mail, numer telefonu) oraz wybiera formę płatności (spośród dostępnych, opisanych w §4) i sposób dostawy (opisany w §5).
    • Do momentu potwierdzenia wyboru produktów przyciskiem finalizującym zamówienie („Zamawiam i płacę” lub równoważnym) Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz zawartości koszyka (dodawania/usuwania produktów, zmiany ilości, danych kontaktowych itp.).
    • Złożenie zamówienia następuje po wypełnieniu formularza i potwierdzeniu zamówienia przez Klienta poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku finalizującego zamówienie. Z tą chwilą zamówienie zostaje uznane za złożone i otrzymuje status „w realizacji”.
    • Złożenie zamówienia stanowi ofertę Klienta złożoną Sprzedawcy w zakresie zakupu wskazanych produktów. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje na podany adres e-mail potwierdzenie otrzymania zamówienia przez sklep (potwierdzenie przyjęcia oferty). Z chwilą otrzymania przez Klienta kolejnej wiadomości e-mail z potwierdzeniem realizacji zamówienia (lub wysyłki towaru), zostaje zawarta umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
  4. Dostępność produktów: Dostępność każdego produktu jest wskazana na stronie produktu (np. informacja „produkt dostępny” lub „chwilowo niedostępny”). Sprzedawca stara się na bieżąco aktualizować statusy dostępności. W wyjątkowych przypadkach dostępność towaru może ulec zmianie już po złożeniu zamówienia (np. gdy kilku Klientów jednocześnie zamówi ten sam towar, a stan magazynowy był ograniczony). W razie braku zamówionego produktu Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta (telefonicznie lub mailowo) i zaproponuje rozwiązanie: wydłużenie czasu oczekiwania, wymianę na inny produkt lub anulowanie zamówienia i zwrot wpłaconych środków.
  5. Dane osobowe: Składając zamówienie (zarówno z rejestracją konta, jak i bez), Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia. Dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO), oraz zgodnie z Polityką Prywatności sklepu. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji zamówienia.

4. Metody płatności

W sklepie Sandalia.pl dostępne są następujące metody płatności za zamówione towary:

  • BLIK: Szybka płatność mobilna BLIK – klient podaje wygenerowany w swojej aplikacji bankowej kod BLIK podczas finalizacji zamówienia.
  • Szybki przelew online (Przelewy24): Płatność przelewem elektronicznym za pośrednictwem serwisu platnosci24.pl (Przelewy24). Klient zostanie przekierowany do systemu płatniczego Przelewy24, gdzie może wybrać swój bank z listy i dokonać szybkiego przelewu online.
  • Przelew tradycyjny – w takim przypadku rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpić może po zaksięgowaniu płatności na koncie sprzedawcy.
  • Za pobraniem –

Obsługę płatności online (w tym BLIK i szybkie przelewy) zapewnia PayPro S.A. – krajowa instytucja płatnicza, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000347935, NIP: 7792369887, REGON: 301345068 – działająca pod marką Przelewy24 jako Agent Rozliczeniowy. Płatności elektroniczne są realizowane w bezpieczny sposób za pośrednictwem tego operatora. Sprzedawca nie ma dostępu do danych logowania Klienta do bankowości elektronicznej ani do danych karty płatniczej – są one obsługiwane wyłącznie przez wybranego operatora płatności.
Klient zobowiązany jest dokonać płatności za zamówienie z góry w przypadku wyboru metody BLIK, Przelewy24 lub w przypadku przelewu tradycyjnego. W każdym przypadku nie później niż w ciągu 24 godziny od złożenia zamówienia (chyba że uzgodniono inaczej). Po upływie tego terminu, w przypadku braku płatności, zamówienie może zostać anulowane przez Sprzedawcę. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez sklep potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez Klienta.

5. Dostawa i odbiór – metody, koszty i warunki

  1. Sprzedawca oferuje następujące formy dostawy towaru na terenie Rzeczypospolitej Polskiej:
    • InPost Paczkomaty 24/7 – koszt: 14,00 zł,
    • InPost Kurier C2C – koszt: 17,00 zł,
    • InPost Kurier C2C (za pobraniem) – koszt: 21,00 zł,
    • Kurier Poczta Polska – koszt: 14,00 zł,
    • Kurier Poczta Polska (za pobraniem) – koszt: 21,00 zł,
    • Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy – bezpłatny.
  2. Szczegółowe informacje na temat kosztów dostawy są każdorazowo podawane podczas składania Zamówienia oraz dostępne na stronie Sklepu.
  3. Towar dostarczany jest na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia. W przypadku odbioru osobistego Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną o gotowości towaru do odbioru.
  4. Odbiór osobisty możliwy jest w siedzibie Sprzedawcy pod adresem: ul. Oświęcimska 50A, 32-625 Skidziń, w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 9:00 do 17:00, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
  5. W przypadku zamówienia z opcją płatności za pobraniem, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności gotówką kurierowi przy odbiorze przesyłki.

6. Realizacja zamówienia – czas przygotowania i wysyłki

  1. Czas realizacji zamówienia: Sprzedawca stara się realizować (przygotować do wysyłki) złożone zamówienia w jak najkrótszym czasie. Czas realizacji zamówienia wynosi do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności, chyba że wybrano metodę płatności za pobraniem. W praktyce wiele zamówień wysyłanych jest jeszcze tego samego lub następnego dnia roboczego. W okresach wzmożonej sprzedaży (np. promocje, sezon letni) czas realizacji może wydłużyć się o dodatkowe 1-2 dni – o czym Sprzedawca będzie informował na stronie sklepu lub mailowo.
  2. Łączny czas oczekiwania na przesyłkę: Całkowity czas od złożenia zamówienia do otrzymania przesyłki przez Klienta to suma czasu realizacji zamówienia przez Sprzedawcę i czasu dostawy przez przewoźnika. Przykładowo, jeżeli Klient opłaci zamówienie w poniedziałek, możliwe jest nadanie paczki we wtorek (realizacja 1 dzień), a dostawa do Paczkomatu w środę (dostawa ~1 dzień). Należy jednak pamiętać, że są to terminy szacunkowe.
  3. Informacja o wysyłce: Po skompletowaniu zamówienia i przekazaniu paczki do wysyłki, Klient otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem wysyłki. Wiadomość może zawierać numer nadania oraz link do śledzenia przesyłki (tracking).
  4. Problemy z doręczeniem: Jeśli dostawa opóźnia się z przyczyn leżących po stronie przewoźnika, Klient może skontaktować się zarówno ze Sprzedawcą, jak i bezpośrednio z infolinią przewoźnika, w celu wyjaśnienia statusu przesyłki. Sprzedawca dołoży starań, aby wesprzeć Klienta w ustaleniu statusu przesyłki lub ewentualnym złożeniu reklamacji u przewoźnika.

7. Prawo odstąpienia od umowy (zwrot towaru)

  1. Prawo konsumenta: Klient dokonujący zakupów jako konsument (tj. osoba fizyczna nabywająca towar w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) ma prawo – na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość w ciągu 14 dni kalendarzowych bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin odstąpienia: Termin 14 dni na odstąpienie od umowy liczy się od dnia następnego po dniu, w którym Klient (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) otrzymał produkt. Jeżeli umowa dotyczy wielu produktów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – termin liczy się od otrzymania ostatniego produktu/partii/części.
  3. Sposób złożenia oświadczenia: Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu – poprzez jednoznaczne oświadczenie. Oświadczenie to może zostać złożone:
    • Pisemnie – wysyłając wypełniony formularz odstąpienia lub własnoręcznie napisane oświadczenie na adres korespondencyjny Sprzedawcy (podany w §1 powyżej).
    • Mailowo – przesyłając oświadczenie o odstąpieniu na adres e-mail Sprzedawcy: m_zarzycka@sandalia.pl.
  4. Przykładowy formularz odstąpienia: Konsument może (ale nie musi) skorzystać z wzorca formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego poniżej w Regulaminie (za §7) lub z wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe – wystarczy jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie wysłane przed upływem terminu odstąpienia.
  5. Potwierdzenie otrzymania: W przypadku otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi potwierdzenie otrzymania takiego oświadczenia na trwałym nośniku (np. e-mail).
  6. Obowiązki Konsumenta po odstąpieniu:
    1. Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru – niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy (tj. wysłał oświadczenie). Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
    2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy do Sprzedawcy (koszt odesłania produktu). Sprzedawca sugeruje odesłanie towaru przesyłką rejestrowaną (paczka pocztowa lub kurier) na adres siedziby. Nie przyjmujemy przesyłek „za pobraniem”.
    3. Konsument powinien zabezpieczyć odsyłany towar, aby nie został uszkodzony w transporcie. Jeżeli to możliwe, prosimy o odesłanie towaru w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletem akcesoriów i dokumentów otrzymanych przy sprzedaży (co ułatwi i przyspieszy proces zwrotu). Brak oryginalnego opakowania czy metek nie stanowi warunku skutecznego odstąpienia, jednak Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Oznacza to, że Konsument może obejrzeć i przymierzyć produkt w domu, ale nie powinien go używać w sposób powodujący trwałe ślady użytkowania, jeśli chce mieć prawo do pełnego zwrotu.
  7. Zwrot należności przez Sprzedawcę:
    1. Sprzedawca, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy do Konsumenta (jeśli zostały poniesione przy zakupie). Jeżeli Konsument wybrał przy zamówieniu sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych dodatkowych kosztów (zgodnie z art. 33 ustawy o prawach konsumenta).
    2. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inną formę zwrotu, która nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do czasu otrzymania z powrotem zwracanej rzeczy lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania rzeczy – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Brak prawa odstąpienia: Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. umów: o świadczenie usług po ich pełnym wykonaniu za zgodą konsumenta; w której przedmiotem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; o dostarczenie rzeczy ulegających szybkiemu zepsuciu; o dostarczenie prasy; o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, przewozu, najmu samochodów, gastronomii, wydarzeń rozrywkowych, itp.; o dostarczenie nagrań dźwiękowych/wizualnych lub programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu po jego otwarciu; dostarczanie treści cyfrowych niezapisanych na nośniku materialnym (jeśli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia). Uwaga: Powyższe wyjątki zostały wymienione informacyjnie. W ofercie sklepu Sandalia.pl standardowo nie występują produkty czy usługi, w przypadku których konsument traci prawo odstąpienia (Sprzedawca nie sprzedaje treści cyfrowych ani produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie).

Wzór formularza odstąpienia od umowy:(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: SANDALIA – Marta Zarzycka, Ul. Oświęcimska 50A, 32-625 Skidziń, e-mail: m_zarzycka@sandalia.pl

– Ja/My, niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
  … [nazwy kupionych produktów] …

– Data zamówienia: …, Data odbioru: …

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów): …

– Adres konsumenta(-ów): …

– Podpis konsumenta(-ów): … (tylko jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej)

– Data: …

8. Reklamacje towarów (rękojmia za wady)

  1. Podstawa reklamacji: Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi towar wolny od wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne sprzedanego produktu na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym (dotyczących rękojmi za wady rzeczy sprzedanej) oraz w ustawie o prawach konsumenta (dotyczących zgodności towaru z umową wobec konsumentów).
  2. Zakres uprawnień Klienta: W przypadku stwierdzenia wady towaru Klient ma prawo złożyć reklamację. W zależności od okoliczności i charakteru wady, konsument ma prawo żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę lub wymianę na nowy, a jeśli jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów – może żądać obniżenia ceny albo ostatecznie odstąpić od umowy (o ile wada jest istotna). Szczegółowe uprawnienia konsumenta określają przepisy art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy o prawach konsumenta dotyczące niezgodności towaru z umową.
  3. Zgłaszanie reklamacji:
    • Reklamację można złożyć pisemnie na adres Sprzedawcy (Ul. Oświęcimska 50A,
      32-625 Skidziń) lub mailowo na adres: m_zarzycka@sandalia.pl).
    • W zgłoszeniu reklamacyjnym zaleca się podanie danych kontaktowych Klienta, opisu stwierdzonej wady, daty jej zauważenia oraz żądania sposobu rozstrzygnięcia reklamacji (np. naprawy, wymiany, zwrotu pieniędzy). Dodatkowo warto dołączyć dokumentację zdjęciową wady, co może ułatwić rozpatrzenie reklamacji.
    • W razie potrzeby Sprzedawca może poprosić Klienta o dostarczenie reklamowanego towaru w celu weryfikacji wady – w takiej sytuacji Klient zostanie poinstruowany, jak przekazać produkt (np. przesyłką pocztową lub kurierem na koszt Sprzedawcy).
  4. Termin rozpatrzenia: Sprzedawca ustosunkuje się do złożonej przez Konsumenta reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. O decyzji w sprawie reklamacji Sprzedawca poinformuje Klienta w taki sam sposób, w jaki reklamacja została złożona (np. mailowo lub listownie) lub innym wskazanym przez Klienta. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że uznał on reklamację za uzasadnioną i żądanie Klienta zostanie uwzględnione.
  5. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji: Jeżeli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania: naprawi lub wymieni produkt na nowy, obniży cenę (zwrot części zapłaty) lub – w przypadku odstąpienia od umowy – zwróci pełną należność za wadliwy produkt (oraz koszty dostawy, jeśli zwrot dotyczy całości zamówienia). Zwrot płatności nastąpi nie później niż w ciągu 14 dni od dnia uznania reklamacji, przelewem na wskazany przez Klienta rachunek bankowy lub w inny uzgodniony z Klientem sposób.
  6. Odrzucenie reklamacji: W przypadku, gdy reklamacja zostanie odrzucona (uznana za niezasadną), Sprzedawca przekaże Klientowi uzasadnienie swojej decyzji. Klient ma wtedy możliwość skorzystania z pozasądowych form dochodzenia roszczeń (opisanych w §9 ust. 4 poniżej) lub – w ostateczności – dochodzenia swoich praw na drodze sądowej.
  7. Gwarancja producenta: O ile producent lub importer danego produktu udziela odrębnej gwarancji, informacja o istnieniu i warunkach gwarancji znajduje się w opisie produktu na stronie sklepu lub w dołączonej do produktu karcie gwarancyjnej. Standardowo produkty oferowane w sklepie Sandalia.pl nie są objęte dodatkową gwarancją producenta, a podstawą dochodzenia roszczeń z tytułu wad jest rękojmia (odpowiedzialność Sprzedawcy). Gwarancja, jeśli została udzielona, nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień konsumenta z tytułu rękojmi za wady produktu.

9. Postanowienia końcowe

  1. Dane i treści cyfrowe: Wszelkie treści publikowane na stronie Sandalia.pl (opisy produktów, zdjęcia, materiały graficzne, układ strony) są chronione prawem autorskim. Zabrania się ich kopiowania lub wykorzystywania bez zgody Sprzedawcy. Znaki towarowe i nazwy produktów mogą być chronione i należą do ich prawnych właścicieli – zostały użyte wyłącznie w celach identyfikacyjnych.
  2. Usługi elektroniczne: Sprzedawca świadczy drogą elektroniczną usługę prowadzenia konta użytkownika oraz usługę formularza zamówienia, a także ewentualne inne usługi (np. formularz kontaktowy, newsletter – jeśli dostępne). Świadczenie usług drogą elektroniczną odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    • Korzystanie z usług elektronicznych (założenie konta, złożenie zamówienia) jest dobrowolne. Klient ma prawo w każdej chwili zrezygnować z usługi konta użytkownika, żądając usunięcia konta (poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, np. mailowo).
    • Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym (np. w polach formularzy) oraz do korzystania ze sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania.
    • Ewentualne reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną (np. problemy z funkcjonowaniem sklepu, błędy techniczne) Klient może zgłaszać na adres e-mail Sprzedawcy. Sprzedawca dołoży starań, aby nieprawidłowości usuwać na bieżąco i odpowie na zgłoszenie w terminie do 14 dni.
  3. Zmiany Regulaminu: Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, rozszerzenie lub zmiana oferty sklepu, zmiana sposobów płatności lub dostaw). O każdej zmianie Regulaminu zarejestrowani Klienci zostaną poinformowani poprzez informację wysłaną na adres e-mail przypisany do konta, a także poprzez komunikat na stronie głównej sklepu informujący o zmianie. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym w informacji o zmianie, nie krótszym niż 7 dni od momentu poinformowania o nich Klientów. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian są realizowane na podstawie Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia zamówienia.
  4. Rozstrzyganie sporów: Wszelkie spory powstałe na gruncie umowy sprzedaży między Sprzedawcą a Klientem będą w pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie. Klient (konsument) ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, takich jak:
    • Mediacja lub sądownictwo polubowne przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej (stałe polubowne sądy konsumenckie).
    • Pomoc Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
    • Platforma ODR (Online Dispute Resolution): Unijna platforma internetowa do rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami online, dostępna pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr. Korzystanie z platformy ODR stanowi ułatwienie w komunikacji i rozwiązywaniu sporów transgranicznych, ale nie jest obowiązkowe ani nie wyłącza tradycyjnych form dochodzenia roszczeń.
      Jeżeli polubowne metody nie przyniosą rozwiązania, właściwym do rozstrzygania sporu sądem będzie sąd powszechny właściwy według przepisów ogólnych (dla konsumenta – sąd miejscowo właściwy według miejsca zamieszkania konsumenta lub siedziby pozwanego Sprzedawcy).
  5. Prawo właściwe: Do umów sprzedaży towarów zawieranych za pośrednictwem sklepu Sandalia.pl oraz do świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu stosuje się prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązujące. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumenta przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa – w razie niezgodności postanowień Regulaminu z takimi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
  6. Wejście w życie Regulaminu: Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie sklepu i obowiązuje w tej formie od dnia 27.03.2025 (zastępując wcześniejsze regulaminy sklepu). Regulamin jest udostępniony Klientom nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej, w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie (wydrukowanie, zapisanie) przez Klienta.


© 2012–2025 Sandalia.pl
– Wszystkie prawa zastrzeżone. Dziękujemy za zapoznanie się z Regulaminem i zapraszamy do udanych zakupów!

Shopping Cart
Scroll to Top